CONTENT MANAGEMENT SYSTEEM

Zoekmachine optimalisatie

De websites die gebruik maken van het Easydrop content management systeem zijn zodanig gebouwd dat Google alle pagina's van deze websites gemakkelijk kan indexeren. Het optimaliseren van een in Easydrop gebouwde website is dan meestal ook niet echt nodig.

 

Wat kunt u zelf doen?

Het grootste deel van de optimalisatie heeft u zelf in de hand. Zo dienen de teksten die u in uw website plaatst te worden geschreven met gebruikmaking van voldoende relevante keywords.  Met het Google Hulpprogramma voor zoekwoorden kunt u deze zelf vinden. Het is het verstandigste om uw content zo te verdelen over uw webpagina's dat de inhoud van iedere pagina over een eigen onderwerp gaat en waarbij u vervolgens een viertal keywords in de teksten op deze pagina verwerkt. U dient er natuurlijk wel voor te zorgen dat de teksten leesbaar blijven.


Bij nieuwe pagina's dient de titel ook met behulp van keywords die op de pagina inhoud van toepassing zijn geformuleerd te worden, evenals de omschrijving van de pagina. In de bovenste (blauwe) balk van uw internet browser wordt de titel van een pagina getoond. Voor zoekmachines is het belangrijk dat de titel beschrijvend is voor de pagina en in ieder geval het belangrijkste keyword op die pagina bevat.

 

Wat doet het systeem?

Het systeem maakt automatisch voor uw website een zoekmachine sitemap. Een zoekmachine sitemap is een XML-bestand met een lijst van URL's voor een site en aanvullende gegevens voor elke URL. Sitemaps bieden zoekmachines belangrijke informatie over uw website. Sitemaps garanderen niet dat uw webpagina's worden opgenomen in zoekmachines, maar zorgen er wel voor dat webcrawlers, spiders en robots tips ontvangen om uw site beter te kunnen crawlen. XML sitemaps worden gebruikt en ondersteund door onder andere Google, Yahoo! en Microsoft.

 

Ook technisch is een website gemaakt met het Easydrop CMS geheel gericht op het goed indexeerbaar maken door de zoekmachines. Zo wordt op elke pagina gebruik gemaakt van HTML 1.0 code die de zoekmachines gericht tonen welke informatie belangrijk is en welke minder. U merkt daar niets van. U doet gewoon wat u moet doen en in de achtergrond doet de code de rest.

Bij oplevering melden wij uw website éénmalig aan bij Google.

 

Wat kunnen we nog meer doen?

Aan de site kunnen één of meer landingspagina's worden toegevoegd. Een landingspagina richt zicht vaak op een bepaalde term en tracht hierop hoog te scoren. Men kan na een zoekopdracht op zo een landingspagina belanden, waarna het doel is de gebruiker over te halen tot actie, bijvoorbeeld om zich ergens voor in te schrijven of verder te klikken binnen de website. Om de conversie van de bezoeker en misschien potentiele klant te verhogen, is het van belang dat een landingspagina op een juiste manier qua structuur, vormgeving en natuurlijk content wordt opgezet.

 

Door het plaatsen van Google Analytics code op uw webpagina's kunt u zelf bijhouden hoe Google uw site beoordeelt en indexeert.

 

Indien u meer advies wenst over het optimaliseren van uw website kunt u altijd contact met ons opnemen. Ook indien andere bedrijven u een optimalisatie traject aanbieden is het verstandig eerst even met ons contact op te nemen.

De zon heeft nooit één schaduw gezien.
Leonardo da Vinci